Om trafikskolan

Kalmar Trafikskola har lång erfarenhet av körkortsutbildning och utbildar både privatpersoner och företag inom samtliga körkortsklasser. Vi ligger centralt i Kalmar vid korsningen Esplanaden men har även deltagare från närliggande orter som exempelvis Nybro och Oskarshamn. Med fokus på kvalité i utbildningen har vi hittat en gemensam värdegrund bland våra stolta trafikutbildare vilket resulterar i goda resultat och många nöjda kunder varje år - varmt välkommen du med!

Annica

Ann-Sofi

Ellinor

Emma

Erica

Ewa

Gustav

Hampus

Markus

Nicole

Pelle

Pontus

Tobias

Tom

Vår historia

Kalmar Trafikskola grundades år 1947 av Abbe Blomgren och är en av Kalmars äldsta och mest respekterade trafikskolor.

Många har känt igen oss genom våra röda bilar som cirkulerat i stan. De har fungerat utmärkt men vi kände under 2021 att vi också ville förnya oss. Sedan mitten av 2021 kör vi nu vita välutrustade Volvo XC40 som är säkra, lättmanövrerade och bekväma, något som är viktigt för såväl våra kunder som för vår personal där bilen till stor del utgör arbetsmiljön.

Med erfarna trafiklärare, digitalt utbildningsmaterial, bra lokaler och fräscha fordon ger vi våra kunder bästa möjliga förutsättningar att ta sitt körkort så snabbt och smidigt som möjligt.

Hållbarhet

För oss är hållbarhet ett naturligt inslag i verksamheten och vi jobbar dagligen med att utbilda elever efter så liten miljö-och klimatpåverkan som möjligt. Med bränslesnåla moderna bilar som uppfyller önskad miljöklass, effektiva lektioner och kunskap om eco-driving skapar vi förutsättningar för att trafikanter ska påverka omvärlden så lite som möjligt. Vi har även elfordon när det passar och gör dagliga inköp med just hållbarhet i baktanken för att bidra.

Förutom hållbarhetsperspektivet ur ett miljö- och klimatperspektiv så strävar vi efter ett hållbart företagande. Med det menar vi att vi aktivt jobbar för att  ständigt förbättra vår arbetsmiljö och förutsättningarna för att bedriva en utbildning med kvalité över tid. Välutrustade fordon med hög sittkomfort, bra lokaler och scheman som är anpassade för en god hälsa skapar rätt förutsättningar för ett långsiktigt företagande.

En del av On Via

Sedan 2019 är vi även en del av On Via trafikutbildningar – Ett av Sveriges absolut mest kompetenta trafikutbildningsföretag, något som gör att vi kan utvecklas och vara en modern trafikutbildare i framkant.

Förutom kvalitativa trafikskolor med fokus på både lätta och tunga behörigheter bedriver On Via även gymnasial utbildning inom transport, trafiklärarutbildning, fortbildningar som YKB och trafikövningsplatser med halkbanor och riskutbildning. Detta gör oss tillsammans med On Via till en av Sveriges mest kompletta och kvalificerade aktörer inom trafikutbildning – alltid med kvalité och lokal anknytning.

Vi ser fram emot att hjälpa dig med körkortet!